Statistiek was nog nooit zo vreselijk als vandaag!
Volgens mij schreef ik er al eerder over, maar we hebben weer les van de man die tijdens de eerste les zei: “Over drie kwartier moeten jullie bij vraag 10 zijn!”, en toen ervan door ging voor die drie kwartier. Toen hij terug kwam en wij nog niet verder waren dan vraag 5, sommigen waren bij vraag 7, vond hij dat belachelijk en werd hij zelfs lichtelijk boos! Hij ging ervan door, wij waren keihard bezig maar het lukte ons gewoon niet. Hij heeft het recht niet om boos op ONS te worden!
Vandaag is het niet veel beter, tijdens de tweede les was hij ziek. We hadden die dag een taak in moeten leveren waar hij verder geen contact met ons over zocht. Wij moesten hem uiteindelijk mailen erover.
Nu hebben we les drie van hem (tussendoor hadden we drie lessen van een ander), en we zijn de eerste twee taken aan het nakijken. Deze man doet alsof we achterlijk zijn, wordt geïrriteerd als we het gewoon niet begrijpen en symboliseert alles dat staat voor ‘contactgestoord’ ‘denigrerend’ en ‘wiskundenerd’. Onder andere vindt hij het belachelijk dat we niet weten waar het woord ‘steekproef’ vandaan komt (by the way: dat komt van kaas, vroeger stak men een stok in de kaas, draaide en trok het terug om daarna het stuk kaas dat eraan zat te proeven).
Ik vind het niet erg als iemand doet alsof ik gek ben, zolang ze maar normaal tegen me doen. Deze man doet alsof we achterlijk zijn, vraagt constant in een soort belerende toon of we het wel begrijpen en leunt achterover in zijn stoel alsof hij de koning te rijk is. Ik heb één keer eerder zo’n persoon ontmoet, ze was de begeleider van leerlingen met een achterstand op onze school en nam de zogenaamde NIJO – toets af. Dat is een toets waarin met onder andere een mini IQ – test wordt gekeken welk schoolniveau aan kan. Tijdens deze toets sprak ze tegen ons op een manier waarop je tegen kleine kinderen praat. We kregen nog net geen snoepje als we ‘de test goed en netjes gemaakt hadden’. Erger nog, toen mijn ouders naar school moesten komen om de uitslag te bespreken (ik mocht er niet bij zijn, standaardprocedure van de NIJO) ging ze ook zo tegen hen praten! Ze was ook compleet overrompelt toen mijn ouders haar simpelweg met woorden tot zwijgen wisten te brengen. Oh, die mensen waren toch niet zo dom als ze dacht. Daarna kregen we haar nog een keer als vervanger, tegen iedereen in de klas deed ze normaal BEHALVE tegen een jongen in mijn klas en mij. Omdat ze zich nog herinnerde dat wij de NIJO bij haar hadden moeten afnemen, en ze bleef dat de hele les doen.
Deze man doet dus precies hetzelfde, maakt constant verwijten naar hoe ‘journalisten met cijfers omgaan, dat je duidelijk kan zien dat ze er geen verstand van hebben’ en maar blijven vragen of we ‘het wel snappen’. En wat ik bedoelde met dat ‘wiskundenerd’: neem een verschrikkelijk ruitjesoverhemd in de broek gestopt, veel te grote bril, kalend, duidelijk niet geslaagd in het leven, vindt lesgeven vervelend, nasale monotone stem, etc. etc., en je hebt mijn leraar.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten